Més de 90 entitats van participar de la trobada per escoltar la proposta

El Saló dels Cònsols de la Llotja de Mar va acollir el passat dimecres 20 d’abril la presentació, davant les principals entitats del país, de l’Acord Social per a l’Amnistia i l’Autodeterminació. En el decurs del mateix es va llegir i presentar el manifest amb el que treballaran els propers mesos, amb la voluntat de sumar el major nombre d’adhesions possibles.

El Grup Promotor de l’Acord –integrat per 33 persones– va presentar ahir a Barcelona els continguts i el pla de treball que han consensuat. Ho va fer de forma coral, amb una desena d’intervencions consecutives on van prendre la paraula Quim Forn, Carme Forcadell, Ozgur Gunes, Marina Geli, Mariona Lladonosa, Mostafà Shaimi, Jaime Pastor, Marina Llansana i David Fernàndez. La lectura del manifest va anar a càrrec de la historiadora Anna Sallés i la jove Julià Petit. A l’inici de l’acte, va prendre la paraula Mònica Roca, com amfitriona i en nom de la Cambra de Comerç, i Vicenç Altaió, de la Fundació Joan Brossa, que ha cedit un fragment d’una obra de l’autor com a logotip de la iniciativa. El Grup enceta a partir d’avui una llarga de ronda de contactes amb múltiples entitats i associacions per aconseguir el màxim suport social a la doble demanda d’amnistia i autodeterminació.

Entre les entitats assistents hi eren ERC –Marta Vilalta i Ernest Maragall–, Junts –Jordi Sánchez i Aurora Madaula–, la CUP –Carles Riera, Maria Sirvent i Dolors Sabater, en nom de Guanyem–, el PDECat, Demòcrates, MES, Poble Lliure o Comunistes de Catalunya. L’AMI, Òmnium Cultural, l’ANC i Debat Constituent, també. A títol personal, hi va assistir Àngels Chacón. De l’àmbit sindical, una nodrida representació integrada per CCOO, UGT, la Unió de Pagesos, USTEC, Intersindical-CSC, la IAC i COBAS. En l’àmbit empresarial, la CECOT, FEMCAT, la Confederació de Cooperatives de Catalunya, la FCTC o la Xarxa d’Economia Solidària i DINCAT.

De l’àmbit cultural i lingüístic, la Federació d’Ateneus de Catalunya, l’Associacio d’Actors i Directors Professionals, l’Ateneu Barcelonès, la CAL, el CIEMEN o l’Espai País Valencià. De l’àmbit associatiu juvenil, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Jovent Republicà, l’AEP, el SEPC, la JNC, la FNEC o La Forja, entre d’altres. Des de l’àmbit de defensa dels drets humans, Amnistia i Llibertat, la Comissió de Defensa de l’ICAB, l’Institut Català de Drets Humans, l’OSPDH, el Centre Irídia, l’ACDDH, l’Associació Catalana per a la Defensa dels Drets Civils o l’Observatori DESC. I en l’àmbit de la cultura de la pau, Novact, l’ICIP, la Fundació per la Pau i Justícia i Pau. Des dels moviments socials, Ecologistes en Acció-Catalunya, La Fede.Cat o Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR).

Adjuntem recull de premsa:

Vilaweb | L’Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació crida a sumar el màxim suport al manifest per l’amnistia i l’autodeterminació

Ara | L’Acord per l’Amnistia i l’Autodeterminació reclama una solució al conflicte davant el “bloqueig actual

El Punt | Presenten l’Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació

Europa Press | El Acord per l’Amnistia i l’Autodeterminació presenta su manifiesto ante 90 entidades

La Vanguardia | L’Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació crida a sumar “el màxim suport” al manifest per l’amnistia i l’autodeterminació malgrat “el bloqueig polític”

El Nacional | L’Acord per l’Amnistia mostra unitat presentant-se davant un centenar d’entitats

El Periódico | El Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació lanza un manifiesto para sumar a 90 entidades

La República | Es presenta el manifest per l’amnistia i l’autodeterminació: l’Acord Social fa una crida al suport col·lectiu

Berria | Akordio «zabal bat» Katalunian gatazka politikoa gainditzeko